افزایش ظرفیت صادراتی کاشی‌ و سرامیک با اضافه کردن خواص جدید

افزایش ظرفیت صادراتی کاشی‌ و سرامیک با اضافه کردن خواص جدید

با توجه به مخاطرات شیوع کرونا ویروس در کشور با اطلاع رسانی گسترده، کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی یکی از شرکت‌های دانش بنیان در بسیاری از بیمارستان‌های کشور به بهره برداری رسید و از آنجایی که ایران چهارمین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان است، اضافه کردن خواص جدید به آن می‌تواند ظرفیت صادراتی کشور را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، علی‌سید معصومی، عضو هیأت مدیره این شرکت دانش بنیان، کاشی‌های آنتی‌باکتریال را محصولات فناورانه این شرکت نام برد و گفت: طی ماه‌های گذشته بیمارستان‌های مختلفی نظیر بیمارستان تامین اجتماعی در چند شهر مختلف و همچنین یک بیمارستان خصوصی در کرمانشاه از کاشی‌های آنتی باکتریال نانو استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش از این در بیمارستان‌های چابهار، خرم‌آباد، سمنان، تهران، ایلام، بندرعباس، ارومیه، سیستان و بلوچستان و کرج از این کاشی‌ها استفاده شده و دامنه استفاده از این فناوری در بخش بیمارستانی کشور رو به گسترش است.

معصومی با بیان اینکه تست‌های ضدویروسی این کاشی‌ها برای بررسی عملکرد آنها در برابر ویروس درحال انجام است، اظهار کرد: با توجه به اینکه پوسته ویروس‌ها از اغلب باکتری‌های ضعیف‌تر است ما انتظار داریم که این کاشی‌ها بتوانند ویروس‌ها را نیز از بین ببرند. در صورت تایید عملکرد ضدویروسی این محصول، با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازار این کاشی‌ها گسترش بیشتری خواهد یافت.

عضو هیأت مدیره این شرکت از تلاش‌های برای صادرات محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: این کاشی‌ها به دلیل عملکردی که دارند مورد توجه کشورهای مختلف بوده و بازار صادراتی قابل توجهی دارند که به دنبال استفاده از این پتانسیل‌ها هستیم.

از آنجایی که استفاده از کاشی‌های آنتی‌باکتریال در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، استخرها و مجموعه‌های ورزشی و همچنین اماکنی نظیر خانه سالمندان می‌تواند مزیت‌های بهداشتی قابل توجهی ایجاد کند، افزایش نفوذ این نانومحصولات امکان ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی کشور را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ستاد نانو، جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تولید ۷۰۰ میلیون مترمربع، عنوان چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان را یدک می‌کشد و در سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۴۷ میلیون مترمربع کاشی به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار به ۵۲ کشور صادر کرده‌ است. ایجاد خواص آنتی‌باکتریال می‌تواند ارزش افزوده‌ی این محصولات را بهبود داده و شرایط بهتری برای فروش در داخل کشور و صادرات فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است ندیده باشید

1 دقیقه خوانده شده
1 دقیقه خوانده شده
1 دقیقه خوانده شده
1 دقیقه خوانده شده